fredag 28 november 2014

Insamlingturné- Gör en skillnad, för att du kan för att världen behöver det!

Förra gången jag bloggade så skrev jag om mina 5 månader i Paris. Främst för att hålla mina vänner och familj uppdaterade men så klart också för min egen skull för jag tycker det är kul att skriva och minnas tillbaka. 

Det har hänt massor i mitt liv sedan dess och jag kommer inte dra så mycket av det här. Utan jag vill dela med mig av vårens stora projekt med HOPE587, en insamlingsturné för att hjälpa utsatta barn i Zambia. Pengarna kommer gå till att bygga upp en skolbyggnad för att utbilda sjuksköterskor. Hur kommer det att hjälpa utsatta barn? Skolan kommer byggas tillsammans med ett sjukhus som heter Beit Cure Hospital. De erbjuder fattiga barn livsomvandlande operationer som skapar helt andra framtidsutsikter. Skolan kommer generera intäkter till sjukhuset och fler barn kommer få möjlighet att få hjälp. 

Yes, detta var inledningen i korta drag och är ni intresserade av att veta mer så kan ni följa insamlingen här eller på HOPE587s Facebook-sida eller hemsida, www.hope587.se. Vet du någon som skulle vara intresserad av en närmre presentation av projektet så hojta till så kommer jag gärna och berättar mer. Det kan vara kyrkor, företag, bibliotek, någons vårfest eller har du kanske tips på passande stipendier. Öppen för förslag!

Våren 2015 startar insamlingsturnén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar